Followers

Wednesday, July 7, 2010

suspek appendix plak....

adesss...banyak betol penyakit yg menimpa aku ni.....dulu denggi, skrng suspek apendik plak...
naseb baek suspek je...klo x kena wat operation la...huhu XNAK!!!!

Semuanya bermula pg td bila aku rasa sakit perut n loya2 waktu bangun dari tido sampai terpaksa cancel rutin jogging aku...pagi ada kelas kul 8.30 so aku pegi je sbb sakit xla teruk sngt. tp hampeh, lecturer xdtng plak...dlm kul 9.15 sume student da blah. Aku xtahu nak gi mana so aku gi la pusat kesihatan tuk amek ubat...

Doktor mula la check perut aku dengan menekat2 di sekeliling perut aku...ada rasa sakit dibahagian bawah kanan perut aku di mana terletaknya apendik tuh...pastu doktor suruh aku gi wat ujian darah & ujian air kencing...lepas result kuar doktor kata aku suspek apendik...so kena la gi hospital...naek ambulan lagi....
ades, masuk ni dah kali ke-3 aku nek ambulan...

Bertemu lagi ngan Hospital Klang tuk kali ke-2...aku kena gi unit kecemasan tp abg. ambulan tu drop aku kat unit pesakit luar...terpaksa la aku jalan kaki ke unit kecemasan....kat unit kecemaan plak aku terpaksa tunggu selama 2 jam tuk dapatkan rawatan...huhu, letih dowh tunggu....

Doktor kat sini pun wat mende yg sama. check perut aku dan suruh aku wat ujian darah & ujian air kencing....doktor tu cakap ujian darah & air kencing tu ada tanda2 aku kena apendix tp bila tekan2 kat perut aku rasa sakit sikit2 je...so, doktor pun xkonfem la aku kena apendik ka x...lega sikit aku....klo x memang kena tido kat hospital lagi la....doktor tu cakap lg klo rasa sakit kat perut lagi nanti terus cepat2 datang hospital....baik doktor & terima kasih...hehe.. =)


lepas tu gi amek ubat....dalam kul 2.30 ptg baru settle....then, call Zainol Amin suruh amek aku...datang la Amin, paan & Zuma...diorang nak ke Giant duu, so aku follow je la...dlm kul 4.30 baru sampai rumah...makan ubat terus tido....

2 comments: